maandag 30 maart 2009

Schiermonnikoog-boek

Hier is het allemaal mee begonnen: mijn Schiermonnikoog-'dagboek' uit 2005. Ik zat toen een midweek alleen in een huisje vlakbij de zee. Het doel van dat weekje was dat ik me volledig kon overgeven aan de creatieve driften die ik had, maar waar ik door de beslommeringen en verplichtingen thuis niet aan toe kwam. Via de site van Amazon had ik de boeken van Lynne Perrella leren kennen en daar was ik zeer van onder de indruk. Dat wilde ik ook. En dat is nog steeds wat ik wil, zo vrij werken. Maar goed, dit boek was een begin. Door deze manier van werken komt alles samen wat ik leuk vind: collages maken, schilderen, stempelen, verschillende (waardeloze) materialen en teksten gebruiken. En gevoelens uiten... Door het toeval kunnen soms de prachtigste dingen ontstaan.
De basis is een grote letterboek met versjes van Toon Hermans. Ik heb er heel veel pagina's uitgehaald, maar sommige teksten heb ik juist als uitgangspunt genomen.




Geen opmerkingen: