maandag 18 maart 2013

Geïnspireerd



Onlangs heb ik het blog van Elizabeth Bunsen ontdekt. Wat een bijzondere sfeer en inspirerende foto's, zo sprookjesachtig! Ze maakt o.a. kleine stillevens van stenen, laat lappen roest-geverfde stof wapperen in de zon en maakt boekjes van zelfgeverfd papier en gedroogde bloemen. Haar natuurfoto's zijn ook prachtig, ik bleef maar doorklikken van foto naar foto.
Op mijn middagwandeling ben ik gelijk gaan speuren naar roestige voorwerpen. Al snel vond ik iets, wat op een deel van een spatbord van een fiets leek en daarna een steen die er prachtig inpaste. Ik was al helemaal gelukkig en toen vond ik ook nog een stukje groen metaaldraad, een stukje rood glas en een mooi gevormd takje.
Thuisgekomen zocht ik gelijk een zonnig plekje op en met de camera van mijn man (zo veel beter!) maakte ik deze foto's. Ik werd hier helemaal blij van (de rest van het gezin keek dat met verwondering aan...).

Recently I discovered the blog of Elizabeth Bunsen. What a special atmosphere and inspiring photos, so magical. She makes little still lives with stones a.o., she lets pieces of rust dyed fabric flap in the sun and makes small books of self dyed paper and dried flowers. Her nature photos are also beautiful, I kept on clicking from photo to photo.
On my afternoon walk I immediately searched for rusty pieces. Soon I found something: a small bent piece of a bike and after that a stone that fitted nicely into it. I already was very pleased and then I also found a piece of green metal thread, a very small piece of red glass and a nicely formed twig.
At home I immediately looked for a sunny spot and with my husbands camera (so much better!) made these photos. It made me so happy (the rest of the family looked on in bewilderment...).

Geen opmerkingen: